Home » Leren » BLOG » Kip curry met gefermenteerde groentjes

Kip curry met gefermenteerde groentjes

Gepubliceerd op 11 mei 2020 om 17:50

Het voordeel van fermenteren is niet alleen het langer bewaren van je groenten, het verbeteren van hun smaak of het steeds op voorraad hebben van je favoriete zomergroente in putje winter, het is vooral de aanwezigheid van die fantastische goede bacteriën.  Alleen, je kan niet elke dag zuurkoolstamppot eten...  Dus waarom niet eens toevoegen aan je crackertjes of boterham, als smaakmaker?  Niet alleen erg lekker maar ook nog eens gezond én decoratief!

Eigenlijk kan je met alle beleg en alle groentjes experimenteren.  Omdat we hier thuis erg houden van kip is dit wel by far onze favoriet, maar op nummer twee komt zonder twijfel een variant met tonijn.

 

De crackers uit het onderstaande receptje zijn erg snel klaar en geven een krokante bite die perfect past bij de kip en zuurkool.  

 

De ingrediënten:

  • Zadencrackers of boterhammetjes of crackers naar keuze
  • koude gebakken kippenfilet (goed afgekruid)
  • 1el mayonaise
  • 1el currysaus
  • peper en zout
  • zuurkool of andere gefermenteerde groentjes naar smaak

 

Bereiding:

Snijd de kippenfilet in kleine blokjes en doe in een grote kom.  Voeg de mayonaise, currysaus, peper en zout naar smaak toe en meng goed.  Smeer een laagje kip curry op je crackers en beleg met wat gefermenteerde groentjes.  Smullen maar!

 

Geïnspireerd?  Vergeet zeker niet een foto op social media te posten met hashtag #fermitable!

Relevante producten:


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.